اکثر افراد قوانین و آداب استفاده از آسانسور را نمی‌دانند. باید در را نگه داریم؟ باید با دیگر افراد حاضر در آسانسور صحبت کنیم، یا در چشم‌های‌شان نگاه نکنیم؟ برای بعضی افراد، استفاده از آسانسور به خاطر ترس از مکان‌های تنگ یا ارتفاع، تجربه‌ای اضطراب آور است. فرقی نمی‌کند در محل کار، دانشگاه یا محل زندگی از آسانسور استفاده می‌کنید، دانستن و رعایت کردن قوانین و آداب استفاده از آسانسور، ضرری نخواهد داشت. در سال آسانسور‌ها 120 میلیارد بار، افراد را به مقاصدشان می‌رسانند، اما اکثر افراد هنوز حتی قوانین استفاده از آسانسور را هم نمی‌دانند. ما قوانین و آداب استفاده از آسانسور را برای‌تان فراهم کرده‌ایم تا شما و همسفران‌تان، تجربه‌ی خوبی از استفاده از آسانسور داشته باشند. در بخش اول این مطلب، نکاتی که قبل از سوار شدن به آسانسور باید رعایت کنید را برای‌تان شرح دادیم و حالا در بخش دوم، سراغ آداب رفتار داخل آسانسور خواهیم رفت. 


صحبت کردن در آسانسور

یکی از بزرگ‌ترین سوال‌ها در مورد رفتار در آسانسور این است افراد باید با یکدیگر صحبت کنند یا نه. بیشتر افراد در مورد این‌که باید در آسانسور صحبت کنند یا نه شک دارند. اگر حس می‌کنید باید صبحت را آغاز کنید، این کار را مودبانه انجام دهید. گفتن صبح بخیر یا سلام، هیچ وقت ضرری ندارد. اگر شخصی همراه‌تان است، مکالمات خود را تا زمانی که از آسانسور خارج شوید، متوقف کنید. اگر می‌خواهید با همکارتان در آسانسور صحبت کنید، مکالمه‌ای کوتاه داشته باشید. هیچ‌وقت در مورد شایعات و مسائل خصوصی، در آسانسور صحبت نکنید. 


به حریم دیگران احترام بگذارید

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که فردی در دو سانتی‌متری شما بایستد. اگر آسانسور شلوغ است، برای افراد دیگر تا حد امکان فضای خالی بگذارید. اگر یک یا دو نفر در آسانسور هستند، گوشه‌ای از آن را برای ایستادن انتخاب کنید.


مکالمه‌ی‌تان با موبایل را قبل از ورود بهآسانسور تمام کنید تا با صبحت کردن با موبایل، مزاحم دیگران نشوید.

با موبایل صحبت نکنید

مکالمه‌ی‌تان با موبایل را قبل از ورود بهآسانسور تمام کنید تا با صبحت کردن با موبایل، مزاحم دیگران نشوید. 


رو به جلو بایستید

نگاه‌های کوتاه، لبخند زدن و سر تکان دادن هنگام ورود به آسانسور، می‌تواند رفتاری مناسب باشد. اما بعد از این که وارد آسانسور شدید، بچرخید و رو به در بایستید. اگر پشت به در و رو به دیگر مسافران بایستید، ممکن است آن‌ها را معذب کنید. 


وسایل‌تان را چسبیده به پاهای‌تان نگه دارید

وقتی کیف دستی، کوله پشتی یا کیسه‌های خرید همراه دارید، آن‌ها را یا جلوی پا یا کنار آن نگه دارید. پایین‌تنه کمتر از بالاتنه جا می‌گیرد، پس اطراف پاها فضای کافی برای قرار دادن وسایل وجود دارد. اگر انتهای آسانسور ایستاده‌اید و جسمی بزرگ همراه دارید، خروج خود را اعلام کنید و جسم بزرگ را پایین نگه دارید. 


زیاد حرکت نکنید

آسانسورها فضای محدودی دارند و در ساختمان‌های شلوغ، افراد زیادی سعی می‌کنند خود را در آسانسور جا کنند. حرکت بی‌جای شما ممکن است مزاحم دیگر افراد شود.


منبع : Wikihow